Witam Trafiłem na to forum, gdyż pod koniec zeszłego roku kupiłem nowy Router WRT1900ACS, który po trzech miesiącach zaczął się zawieszać. Nie potrafię sobie z tym poradzić. Więc szukam pomocy u osób, które mają większe doświadczenie z tym sprzętem.
Po tym jak mój stary TP-Link wyzionął ducha kupiłem Linksysa WRT1900ACS. Lekko na wyrost, ale z myślą, że starczy na dłużej. Niestety, życie okazało się bardziej brutalne i mam z tym routerem niemałe problemy. Mam wgrany oryginalny soft, bo urządzenie jest nowe, na gwarancji. Konfiguracja standardowa, w sumie poza zabezpieczeniem sieci nic nie zmieniłem. No i wyłączyłem sieć 5GHz, bo na tę chwilę tylko jeden smartfon ma kartę która może to wykorzystać.
Pierwszy problem to zasięg WiFi. Jest gorzej niż z TP-Linkiem. Pomogło dokupienie repeatera TP-Link R200.
Drugi problem to łączenie do routera. Mam komputer z kartą Broadcom 802.11n, która nie chce się autoryzować w sieci. Podmienianie sterowników do karty nie pomagało, więc zmieniłem typ sieci z Mixed na 802.11b/g/n a szyfrowanie klucza na WPA2 Personal. Domyślnie też był tryb mieszany. Jest trochę lepiej ale szału nie ma.
Repeater oraz zmiany w konfiguracji wifi zrobiłem w wielką sobotę. A w zeszły piątek, czyli niecały tydzień później zaczęły się poważniejsze problemy. W pewnym momencie nie było w domu internetu. Więc zrobiłem reset zasilania na wszystkich urządzeniach sieciowych, czyli na routerze i modemie od providera. Pomogło mniej więcej na 24h. W sobotę sytuacja się powtórzyła, znowu pomógł reset urządzeń. Wczoraj po południu znowu nie było sieci, więc poszedłem popatrzeć co się dzieje. Okazało się, że na routerze nie świeci się dioda Power, Internet oraz WiFi. Tym razem zresetowałem sam router, tzn. wyłączyłem przyciskiem zasilanie, poczekałem chwilę i włączyłem. Diody na routerze zaczęły migać, ta od zasilania, ta od internetu. Potem się ustabilizowały i sieć zaczęła działać. W routerze mam ustawione autopobieranie aktualizacji, ale nic się nie aktualizowało. Sprawdziłem na stronie Linksysa i była nowsza wersja firmware. Więc ją zainstalowałem. I router zaczął się zawieszać nie raz na dobę ale raz na 2-3 godziny. Jak router się zawiesi, to najczęściej świeci tylko dioda wskazująca który port Ethernet jest podłączony. Reszta diód nie świeci, router nie odpowiada na pingi ani po wifi ani po LAN. Czasami mruga dioda zasilania. Po restarcie zaczyna się dyskoteka diod i albo się uruchomi albo trzeba restart powtórzyć. Zgłosiłem sprawę do supportu Linksysa i już wczoraj zadzwonił do mnie miły Pan z Francji. Utworzyliśmy zdalną sesję, on sobie pościągał diagnostykę routera, wypytał się o moje urządzenia sieciowe, providera internetu, modem od providera itp. itd. Jedną z jego sugestii było to, że urządzenia z Androidem muszą mieć najnowszą wersję Google Play Service, bo starsze wersje potrafią zawiesić radio w routerze. Dwa z urządzeń miały wersję starszą. Jako, że w prosty sposób nie udało się tego zaktualizować (np. przez sklep Play) to już wieczorem na spokojnie znalazłem stronę z odpowiednimi APK Googla i zainstalowałem te usługi ręcznie (łącznie z Mediaboxem na Androidzie). Ale że w międzyczasie router znowu zawisł, to go odpiąłem z miejsca stałej lokalizacji i jak już ruszył to podpiąłem się do niego przez LAN. Przywróciłem ustawienia fabryczne, ale zostawiłem najnowszy firmware. Wgrałem też z kopii zapasowej konfigurację routera. I tak zostawiłem router na noc. Rano wszystko działało, nawet niektóre urządzenia WiFi, np. tablet były do routera dopięte. Więc zmieniłem ustawienia WiFi 2.4 GHz na 802.11 bgn i szyfrowanie WPA2 Personal (czyli wyłączyłem tryb mixed). Sparowałem jeszcze raz repeater z routerem za pomocą WPS i zostawiłem całość ciągle jeszcze bez podłączenia do internetu i bez podłączonych gniazd LAN.
Na chwilę obecną router wiesza się cyklicznie, co najmniej raz na dobę, czasem częściej. Przywróciłem jeszcze raz ustawienia febryczne przyciskiem na obudowie, zmieniłem tylko hasło dostępu do routera i to wszystko. Reszta ustawień jest domyślna, do routera tylko podpinam się do sprawdzenia jednym laptopem i jednym smartfonem aby sprawdzić działanie WiFi. Mimo tego router wiesza się.
Moje pytania do osób, które mają doświadczenie z tym sprzętem:
1. Co może być przyczyną opisanego zachowania routera? 2. Może ktoś ma jakieś sugerowane ustawienia sieci WiFi w tym sprzęcie? 3. Wszelkie sugestie były by mocno pomocne, zwłaszcza w aspekcie tym sesji z Supportem.
Bym był wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie związane z tym sprzętem.
Pozdrawiam oldzie
|